Noutăți Ultimele știri Sesizările virtuale duc la soluții reale

Stiri TotalSoft

Tehnologia scurtcircuitează relația dintre cetățean și autorități. După ce a strâns 38000 de utilizatori și 12000 de alerte în primele 4 luni, utilizand o versiune beta, aplicația Civic Alert se pregătește de lansarea versiunii  oficiale” cu numărul 1.0 la sfârșitul lunii martie.

Sesizările virtuale duc la soluții reale

Tehnologia scurtcircuitează relația dintre cetățean și autorități. După ce a strâns 38000 de utilizatori și 12000 de alerte în primele 4 luni, utilizand o versiune beta, aplicația Civic Alert se pregătește de lansarea versiunii  oficiale” cu numărul 1.0 la sfârșitul lunii martie. Bazându-se pe serviciile de cloud Microsoft Azure, aplicația dezvoltata de TotalSoft – unul dintre cei mai importanți parteneri Microsoft pentru aplicații CRM - este pregatită pentru creșterea exponențială a numărului de utilizatori așa cum poate fi ea prevazută de cifrele din primele luni de funcționare.

Civic Alert este cel mai mare self service din Romania destinat cetatenilor, prin intermediul căruia acestia pot semnala simplu si rapid problemele de ordin civic autorităților responsabile.

Procesul deseori prea complicat prin care o problemă civică e supusă atenției unei autorități – locale sau regionale – e preluat de un call-center dedicat ce urmărește depunerea și rezolvarea sesizării înregistrate prin intermediul aplicației. Odată cu răspândirea aproape universală a utilizării smartphone-urilor, un simplu gest poate înregistra imagini cu problema, locația ei (cu ajutorul coordonatelor GPS) și trimite sesizarea către centrul de monitorizare Civic Alert. Aici sesizarile sunt colectate și structurate de un sistem automat de CRM (Customer Relationship Management) configurat ca un centru de management al reclamatiilor, ce rulează în Microsoft Azure. Faptul ca sistemul rulează în cloud-ul Azure asigură arhivare automată și disponibilitate imediată a datelor și ușurează dramatic efortul de a urmări drumul unui mesaj de la sesizare la rezolvare.

Pe baza raportărilor și informațiilor oferite de sistemul de CRM, operatorii din call-center contacteaza autoritățile relevante pentru rezolvarea problemelor sesizate.

Autoritățile primesc astfel, gratuit, informații în timp real despre problemele de rezolvat din oras. Numeroase instituții publice din diverse localități și-au manifestat deja entuziasmul pentru acest instrument de comunicare dat fiind faptul că facilitează o conectare mai bună cu cetățenii și o eficiență mai mare în soluționarea problemelor cu care aceștia se confruntă în spațiul public. Peste 370 de sesizări au fost confirmate ca rezolvate de autorități până în prezent.

În perioada decembrie - martie, aplicația a înregistrat mai bine de 12000 de alerte trimise de utilizatori. Distribuția lor pe categorii aduce o imagine destul de fidelă a problemelor citadine de zi cu zi ale Romaniei. Parcările abuzive sau ilegale sunt cele mai numeroase, urmate de gropi și deșeurile abandonate.

Sistemul care colectează alertele rulează în cloud – Civic Alert beneficiază de o soluție dezvoltată de Total Soft pe serviciul de cloud de la Microsoft.

Despre colaborarea cu Civic Alert, Daniel Balaceanu, Product Manager, Charisma Business Applications, TotalSoft spune că „dezvoltarea de soluții care să aibă un efect net pozitiv la nivelul comunității sau a societății ca întreg ni se pare una dintre cele mai ofertante folosirii ale tehnologiei de vârf. Cloud-ul și schimbările de paradigmă pe care le aduce la nivelul utilizării și dezvoltării de tehnologie e vârful de lance al progresului digital actual – ni se pare potrivit ca el să vină în sprijinul schimbării în bine, oriunde ar avea ea loc”.

Civic Alert este o solutie informatica compusa dintr-o aplicatie mobila, accesibila de pe smartphone, un site web cu prezenta publica pentru urmarirea statusului reclamatiilor si un sistem de backoffice bazat pe tehnologia Microsoft Dynamics CRM.

 Adrian Stănescu, fondator Civic Alert: Am pornit Civic Alert dintr-un esec personal: timp de două luni mi-am promis zilnic că voi sesiza primăria despre semaforul lipsă de lângă parcul unde îmi plimb copiii. Dupa doua luni, am decis ca trebuie sa gasesc o solutie si, pentru ca aveam deja experienta in digital, am creat o aplicatie care sa transmita sesizarea mea autoritatilor. In scurt timp ne-am dat seama ca o aplicatie de una singura nu rezolva problema. Aveam nevoie de o solutie scalabila, flexibila si mobila ca sa putem procesa si urmari in mod transparent tot ce se intampla mai departe cu sesizarile. Am adaugat call centerul si am decis sa mutam toata activitatea in cloud. Asta ne-a permis sa ne respectam promisiunea facuta utilizatorilor: ca vom folosi tehnologia si puterea crowdsourcingului pentru imbunatatirea spatiului civic”.

Cu toate că versiunea 1.0 se va lansa la finalul lunii martie, Civic Alert are deja planuri de extindere a sistemului care pornesc din aceeași intenție de transformare a societății și vieții urbane prin tehnologie - un birou virtual de obiecte pierdute, un proiect de măsurare a calității aerului cu senzori mobili sau o soluție pentru sesizări din trafic prin intermediul camerelor video atașate autovehiculelor.